Shake!

Kvalitetseftermiddag är vad jag skulle kalla denna torsdagseftermiddag, avkoppling. Eftersom förkylningen fortfarande inte lagt sig blev det ingen träning, utan istället åkte jag hem och gav mig ut på en dryg timmas powerwalk med härligt sound av Samuel Ljungblahd i öronen, den mannen skapar skööööön musik! Lyckopiller är vad den är för mig, det var så jag ville dansa fram där jag gick, och schhhh, bara mellan dig och mig, några små skutt blev det visst på de ensliga små cykelvägarna i skogen. Härligt med musiken är också att låtarna fungerar oavsett om det är första, tredje eller sjuttioåttonde gången man hör dem! Promenaden gjorde mig helt klart gott, jag njöt av frisk luft, motion och sol! Något oroväckande är dock mina knän som gör mer och mer ont, de kändes av alltför väl under promenaden... Jag kör på metoden att inte låtsas om dem!


En hemmaMoa. Efter promenaden passade jag på att njuta en stund i höstens kvällssol ute på altanen, det var härligt!

Resten av kvällen har ägnats åt mat och TV, och såklart datorn. Kvällsmaten bestod av te och mackor, gooooott med tanke på att min mamma bakar världens godast bröd, jag Måste lära mig hennes konster! En vacker dag... Efter det satt vi tillsammans, mamma och jag, och tittade på partiledarutfrågningen, den här gången med Maria Wetterstrand. Henne kom jag fram till idag att jag Inte tycker om, obehaglig kvinna med taggarna utåt, och var det kanske lite falsk pajkastning? Nej, röd-gröna får inte min röst.

En tanke som slog mig när jag var ute och gick var att jag i våras hade lite kaxighet i mig, var har den tagit vägen nu? Nog för att den var påtvingad, men jag saknar den ändå, den skulle bahövas nu.

Imorgon åker jag till mina kusiner direkt efter jobbet, tar lilla clion och försöker nå fram till dem så snabbt som möjligt! Ska bli supermysigt och roligt att träffa dem, det var alltför länge sedan nu. Dessutom åker Johanna till Brasilien på onsdag så det här blir sista gången vi ses på över tre månader. Och jaa, jag är avundsjuk!

I vilket fall, nu ska jag sova! Vi hörs nog inte igen förrän tidigast söndag, men en trevlig helg till er alla! Pussgonatt!





Where to am I heading?

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej min mosan! Tur att du i alla fall har blogg så jag kan följa ditt liv hemma i Värmland. Saknar dig så mycket.. Hoppas du har det toppen! Skriv till mig om något skoj händer, jag vill veta allt som händer dig gumman!

2010-09-10 @ 23:50:28
URL: http://susssy.blogg.se/
Postat av: Moa

Suuuuusluuuuus! :D Jag saknar dig också! OCH jag har läst din blogg också, spännande! Jag skrev till dig på fb för ett tag sen, fick du det? PUUUUUUSS goding, hoppas allt är super med dig!

2010-09-12 @ 21:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0