My Orange Emotion

Jag har ett beroende på jobbet - Bonaqua. BONAQUA! Jag känner mig nästan genomhemsk, Bonaqua som tillhör Cocacola Company, Cocacola Company som jag egentligen verkligen inte vill stödja, med tanke på hur de placerar sina fabriker i u-länder där de använder så mycket av vattnet i området att folket som bor där inte får tillräckligt med dricksvatten. Men det är sant, jag har blivit beroende av Bonaqua, i alla fall nästan.
Framåt eftermiddagarna sådär på jobbet blir jag lätt ganska seg av att ha suttit mycket vid datorn, och behöver lite ny energi, varpå jag tar mig en bensträckare upp till Café Bregårn och köper mig en Bonaqua. Favoriten är gröna flaskan med orange kort, Bonaqua Emotion, med smak av persika och aloe vera. Mums! Jag inbillar mig att vattnet på flaska ger mig mycket mer energi än vanligt vatten skulle göra, och det är dessutom godare. Jag har svårt att dricka vanligt vatten om jag inte är törstig. Säkerligen tre gånger i veckan gör jag dessa utflykter, minst, och jag inser i mitt förträngda att detta inte är så snällt mot plånboken. Dock försöker jag lura mig själv att det inte är så dyrt genom att alltid betala med tjugor, vilket ger mig en tia tillbaka, och jag lägger alltid undan tior. Alltså får jag för varje Bonaqua jag köper en tia att lägga undan och spara, och är lika barnsligt lycklig varje gång jag låter en tia falla ner i samlarröret. Dessutom sparar jag flaskorna för pant och försöker på så sätt inbilla mig att jag får tillbaka nästan alla pengar när jag pantar. Hur håller den beräkningen?

Och ja, ni ser ju själva i vilket fantastiskt skick jag är dessa eftermiddagar.



Idag lyckades jag dock motstå frestelsen att köpa mig en flaska, duktigt! Förutom jobb har jag idag sett till att ta en dag för mig, slapp med gosiga filten omkring mig, nerkrupen i sängen med en film i dvdn. Jag tror jag mådde bra av det. Filmen var 500 days of Summer, jag har svårt att få klart för mig vad jag tyckte om den, även om den absolut inte var dålig, så jag nöjer mig med att säga att jag tycker det var mycket mysig musik i den. Nu har jag tänkt ta en tidig kväll så jag kanske orkar ta mig upp imorgon! Godnatt alla människor.

Kommentarer
Postat av: elli

ne moa det är sant, den beräkningen håller inte!

hahahahahaha skoja <3

2010-09-22 @ 11:35:19
URL: http://ellinora.blogg.se/
Postat av: Moa

Hahaha, GOASTE Elli! <3

2010-09-22 @ 21:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0