Kina, Gambia och musiken!

Igår var det 75 dagar kvar till Kina fick jag höra från Emma, och i förrgår var det fyra månader kvar till Gambia, låter som att detta kan bli rätt bra va? Jag har den sjuka lyckan att få åka tillbaka till Gambia, med jobbet den här gången, oj vad jag är glad för det! Jag längtar av hela mitt hjärta. Haha, och Kina lär helt klart bli ett äventyr, kan det bli annat om man åker med A-C? Jag och Christine började för övrigt kika på visumansökan till Kina idag på vår mysiga lunch, puss på min Christine! Förutom Kina och Gambia pratas det om en körresa till Cypern i vår, jag tackar inte nej, och sen har ju jag, Matilda och Emelie våra planer på en månads tågluff genom Europa i vår, och förhoppningsvis Equador till hösten. Asien hösten därefter? Genomförs mina planer är tiden av trampande just nu helt klart värd det.

Gambia<3



Idag har jag jobbat och sjungit kör. Bestämde med Sören att jag kommer vara med varannan Cantusövning, jag är för trött. Ungdomskören däremot kör jag fullt ut på, och åååh, vi sjunger så fina sånger nu. Sörens arr av "Vilken underbar värld" är helt fantastiskt vackert (så grym han är!!), och idag kikade vi även på en jättefin version av "May the road rise to meet you". Mmmmmm, det kommer bli så fint! Jag gillar att sjunga med ungdomskören, vi får det att låta bra, och att sjunga alt med Emma är roligt, vi passar bra ihop där!

Jag skickar med en liten lista på tre av de låtar som gäller för mig just nu. Ni lär väl själva märka stämningen i dem. I vilket fall tycker jag de är bra!

Montt Mardié – Pretenders

Tom Waits – Martha

Bruce Springsteen & The E Street Band – The River


"But I remember us riding in my brother's car
Her body tan and wet down at the reservoir
At night on them banks I'd lie awake
And pull her close just to feel each breath she'd take
Now those memories come back to haunt me
they haunt me like a curse
Is a dream a lie if it don't come true
Or is it something worse
that sends me down to the river
though I know the river is dry
That sends me down to the river tonight
Down to the river
my baby and I
Oh down to the river we ride"



Kommentarer
Postat av: Andréa

Åk innan Juni, det är kaos på tågen och på vandrarhemmen i slutet av maj och juni-augusti!



Jag håller dig gärna med tips om du vill ha! ;)

2010-09-22 @ 21:45:14
URL: http://andreakvick.blogspot.com
Postat av: Moa

Ååh, tack, va bra, det ska jag komma ihåg! Jag kanske hör av mig ;)

2010-09-22 @ 23:00:24
Postat av: Huy

Du moa, lär dig att äta upp din mat nästa gång! :D

2010-09-24 @ 23:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0