First time ever

Min helg har innehållit ett antal förstagången-händelser, så här följer!

Till att börja med, lördagen och Marieberg, det var första gången jag gjorde av med nästan 4000 svenska kronor på shopping på en dag. Illa, fast också ganska nödvändigt. En stor del av summan gick till inredningsgrejer till rummet vilket jag faktiskt behövde, och en annan stor del av summan gick till tjocktröjor, vilket jag verkligen behövde, nu kanske jag slipper frysa vareviga dag! Är i vilket fall nöjd med mina inköp, mamma och jag fyllde bilen totalt med nya ägodelar.
Nästa förstagången-upplevelse var ganska komisk av sina anledningar, men lite skrämmande just då. Ett dött bilbatteri var det, duktigt gjort att tömma det, tacktack! Jag fick lov att ringa pappa mitt i natten, och med hjälp av hans anvisningar få igång bilen igen, tack pappi! Som tur var hade jag en stark Dag med mig som kunde butta på bilen under återupplivandet av den, tacki! Lite spänning i vardagen är väl alltid bra antar jag, och det var ju lärorikt i alla fall, nu vet jag hur jag rullstartar en bil!
Sista förstagången-händelsen är väl ganska  uppenbar, valet. Stolt förstagångsväljare var jag då jag gick iväg, kände mig nog lite vuxen och viktig! Jag tyker man ska ta chansen att få göra sin röst hörd, använda den rätt man har att få vara med och bestämma över landet, så det kändes bra. Just nu sitter jag dock och tittar på valvakan, det känns mindre bra. Postivt är att Alliansen leder men skrämmande är hur stor procent SD skrammlat ihop hittills, hoppas med hjärta och själ att siffrorna vänder, vad tänker folk med i Sverige?! Vi får väl se hur länge jag sitter kvar uppe och tittar, vore ju skönt att få besked redan ikväll.

Innan jag säger godnatt erbjuder jag er en lite pre-peak på några av helgens inköp!

Supermysig tröja från JC

Tunika från Gina, skjorta från Cubus och fläckade leggings från JC.

Den oväntade, leopardskjortan! Även den från JC. Glansiga leggings från Vila.

Universums gosigaste filt, köpt på Chilli för 200 kr. Den kommer bli mitt nya hem!

Och en söt och mysig liten nallebjörn med snuttefilt till min sockertopp Thea som jag får träffa nästa helg! (Schhhhh!)

 

Nu så tillslut, tack och gonatt!

 

 

 

Saknad i all dess bemärkelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0