Bokad, fullbokad och överbokad!

Hej gott folk!
Jag är ikväll en stressad tjej som undrar varför allt roligt alltid ska hända samtidigt. Man tror att man har en relativt ledig helg, men plötsligt är den full av så många händelser att man måste avstå från flera. Det är inget jag gillar, och inte får jag då heller tid för det där jag så ofta tänker att jag skulle vilja ha tid för, för det är aldrig inbokat mer än preliminärt, eller kanske endast i mina funderingar, så då får det stå åt sidan för det nya som dyker upp. Egentligen klagar jag ju inte, jag gillar allt som händer, jag tycker bara att lite av det kunde hända på de tomma helgerna. Eller har jag inga tomma helger? Är det något jag bara tror existerar? Mycket möjligt. Det negativa med fulla helger är att de oftast inte bidrar till vila, utan snarare tvärt om. Jag är en trött och sliten tjej, vila någon enstaka gång skulle göra mig gott. Roligheter väger dock upp=ingen vila! Två veckor som sängliggande är nog egentligen skulle behöva, men å andra sidan så behöver jag mina vänner och roligheter också. Jag får helt enkelt se fram emot att om några (eller megamånga) år bli pensionär, Då borde jag ju ha tid!

Idag har jag jobbat med en förkylning som gjorde sig alldeles för tydlig i både kropp och huvud, obehag, smärta och försegning (fint ord). Efter jobbet blev det en spontanpromenad med Dag, det var trevlig, och nu ligger jag tillslut nerpackad i min säng med stora varma skidstrumpor på fötterna, hade hoppats på att de för tillfället skulle tina mina ständigt frusna fötter och minska smärtan som alltid sätter sig i mina kalla kroppsdelar lite, men jag vet inte om jag tycker det verkar fungera... Sova tänker jag i vilket fall göra ändå, och det på momangen, så gonatt alla människor!

Ps. Imorgon ska jag Äntligen till frisören! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0