En Bra dag efterlyses

Idag har jag undrat varför inte En Enda liten dag kan få bli helt och hållet bra? Varför måsta alla dagar bli förstörda? Jag är trött på det, jag vill ha en rakt igenom Bra dag. Idag började bra, men lyckades bli förstörd senare. Jag har undrat hur man egentligen kan bete sig på vissa sätt, och jag har, som vanligt, varit överfull av bubblande känslor av olika slag. Men jag har sagt till mig själv att det är okej, just idag. Idag är det okej att gråta, idag är det okej att undra "hur fan?". Idag är det okej att vara förbannad och vilja att det ska gå ut över folk, vilket det för det mesta i slutändan aldrig gör ändå. Tur att jag har ett stort inre. Idag är det lite mer okej med allt detta än det är andra dagar, men andra dagar fuskar, så det gör ingen skillnad ändå.
Jag kan i vilket fall konstatera att jag har haft en väldigt trevlig kväll, som bara blivit kortkort förstörd när jag inte lyckats förtränga, men det är väl alltid något?

Imorgon får jag sova så länge jag vill, skönt, det har varit alldeles för sällsynt de senaste månaderna. Dagen kommer nog sedan att få spenderas åt att avsluta arbeten och påbörja packning. Därefter har jag något att se fram emot, något som ska bli Bra!

Nu ska jag krypa ner i min stora sköna säng och gräva ner mig i alla kuddar! Godnatt till dig som förtjänar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0