Shopaholic and the Shoes in My Heart

Idag har jag shoppat. Jag har gjort av med alldeles för mycket pengar, som jag nog egentligen inte har. MEN, jag är nöjd ändå! OCH, jag handlade faktiskt rätt mycket på rean, och lyckades dessutom deala till mig lite billigare pris på flera plagg, så jag sparade flera hundra sammanlagt. Det är väl alltid något, eller? När dagen var till ända hade jag tillslut skramlat ihop några skjortor, några linnen, några tunikor, en söt kjol och ett par trosor (oups). Självklart köpte jag också skor, två par! Det första av dessa köp skedde mot protester av hela familjen och det andra skedde i hemlighet (eftersom jag är en tjej som varken kan ljuga eller dölja något förblev det dock inte en hemlighet särskilt länge). Min familj förstår sig helt enkelt inte på det där med skor, inte det fantastiska med dem. De tror att alla skor som är svarta ser likadana ut och förstår inte när man ska hinna använda alla. Tragiskt (eller är det jag som är?). Härom dagen när jag kom hem hittade jag väldigt många av mina skor i en enda stor hög på golvet. Det visade sig att mamma städade hallen och påstod nu att jag hade 16 par skor som stod framme och ansåg att det var överdrivet. Jag undrar om hon var medveten om de påsar fyllda med skor som stog på olika håll, eller om de par jag hade i garderoben. Hon ville i vilket fall att jag skulle rensa undan en del av skorna tills jag hade ett rimligt antal framme - jag gjorde det på mitt sätt. Tror faktiskt att vi båda blev nöjda, men nu är jag fundersam över var jag ska ställa de nya...
Tillbaka till idag, vi startade på Vingåker men jag måste säga att jag tröttnade ganska fort där, det var mest bara Scorett-outleten som var roande, och familjen var efter besöket enad om att Vingåker nog gjort sitt för oss. Marieberg gav alltså bättre resultat och vi gjorde alla våra små inköp! Vi gjorde dessutom en snabbtur till IKEA (jag lovar, snabbtur, sprang nästan därigenom). IKEA, vilken fantastisk och välsignad affär, NÄR hittar man INTE någonting där? Jag älskar det, men farligt är det. Vi hittade äntligen en möbel till mitt rum, jag hoppas och tror att det kan bli bra! Tyvärr var den dock slutsåld i björkfaner... Får nu se till att ta tag i rummet igen någon dag!

Frågan är om det var allt för mig för ikväll... Jobbet startar tidigt imorgon, 07.00 ska jag befinna mig därnere för att vara beredd att jobba åtta timmar utan rast. Borde jag kanske gå och lägga mig? Tror så, nattinatti till folket!


Lite smakprov på mina inköp, en av skjortorna och ett par av skorna! Kan tillägga att min sittställning var lika skum som den ser ut. Någon har väl någon gång sagt till mig att jag är väldigt rörlig, börjar så smått fundera på om det stämmer...


Impulsköp men jag gillart! Jag är nöjd med min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0