Closing Time

Idag har jag gått hela dagen och tänkt att jag ska blogga på kvällen, har antagligen känt att jag haft saker att skriva om, men plötsligt känner jag mig tom. Jag tror inte jag riktigt orkar ikväll. Inte som vanligt. Så det får helt enkelt bli som det blir. Jag har just suttit och lyssnat på "Martha" av Tom Waits, denna oerhört vackra, romantiska men samtidigt så sorgliga låt. Den känns i mig, gör ont. Så många vackra och fängslande fraser som inte går förbi mig, utan stannar och andas sin luft på mig tills jag andas den själv. En gammal man som ringer sin ungdoms stora kärlek med gråten som en aning i rösten för att tala om att han fortfarande älskar henne, kan det smärta mer i hjärtat? Kan det gripa tag något fastare? Jag vet inte, men tvivlar på det just nu.

Lyssna på den, det är så värt det.

"And those were the days of roses,
Poetry and prose and Martha
All I had was you and all you had was me.
There was no tomorrows,
We'd packed away our sorrows
And we saved them for a rainy day.

And I remember quiet evenings
Trembling close to you."


Trots tyngden i brösten så kör jag en snabb uppdatering. Det tog emot att gå upp imorse eftersom jag inte var så duktig på att komma i säng igår som jag planerat, så 3,5 timmars sömn blev det. Gratta storebror på sängen, iväg och jobba, hem, fika gott, göra mig iordning och iväg till nästa jobb. Blev dock inte så mycket jobb för Lärcentrum gjort utan vi hann bara med att ta mina studentbilder, jag tackar och bockar! Sedan hem, grillkväll med familjen, och sedan en film med framförallt bröderna, det blev "Danny the dog", bättre har jag väl sett men antar att den dög för kvällen. Imorgon ska jag upp tidigt igen trots att det är veckans enda lediga dag, det vankas shopping med familjen i Vingåker och på Marieberg!

Snabb tjuvtitt på några av bilderna från idag, oredigerade!





Nu tackar jag och smärtan i bröstet för oss och satsar på att tillsammans gräva oss ner bland kuddarna för att komma täcket så nära som bara går. Gonatt, sussa sött där ute, var du än befinner dig.

You make my heart ache,
could cause my vow to break.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är verklig en en sjukt bra tjej! :D

2010-07-01 @ 00:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0