Malta

Direkt när jag gick ut från flygplatsen och satte mig i den där dyra taxin som började ta oss mot Sliema och Park Hotell visste jag att just det där, det är något nödvändigt för mig, att få resa. Att få uppleva något annat än den svenska vardagen, att få se mer än så. Att få möta, bekanta mig med och lära känna andra människor, kulturer, sätt att leva, det är helt fantastiskt! Även om just denna resa inte var av det slag att den på riktigt tog mig nära människorna och deras liv på Malta så lät den mig ändå se oerhört mycket vacker och nosa på en för mig ännu okänd kultur. Allting på Malta var hänförande charmigt och vackert, underbart! Jag njöt varje sekund bara av att få andas luften och ta in allt omkring mig. Som tur är låg inte Emma och jag på playan hela dagarna, det finns alltför mycket att uppleva än bara stränder! Vi letade oss fram bland allt okänt och tog oss alltid dit vi ville på ett eller annat sätt, en härlig känsla att ta allt som det kommer och känna att det funkar! Bilder kommer senare, med mer information om vad vi haft för oss =)

Att komma hem inatt, vakna imorse och upptäcka en fullt utslagen svensk sommar utanför fönstret kändes inte heller det helt fel. Ut på en gång blev det, och en lång promenad i naturen, härligt! Dofterna, vyerna, känslan. Jodå, nog älskar jag mitt Sverige också minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0