Enjoy!

Bilder som lovat, överdrivet många såklart, men så är det när det kommer till mig. När Emma och jag bytt kan det även hända att det fylls på lite. Förövrigt kan jag nämna att dagen idag har varit ren njutning, och jag har mått bra. Jag har läst massa timmar ute i solen, alldeles för min egen skull, underbart!


Första kvällen och ute på jakt efter någon passande retaurang. Det hittade vi minsann, och jag smakade kanin för första gången i mitt liv. Betyg: helt okej, men föredrar något annat.


Dag två, och en blåsig och blöt färjetur ut till ön Comino och den Blå Lagunen.


The Blue Lagoon


Elefantklippa och oerhört, oerhört blått vatten! Påväg tillbaka till "fastlandet".


Restaurangbesök samma kväll, fläckvis rödbrända men tack och lov uppfräschade efter den blåsiga dagen.


Haha, härlig bränna morgonen dag tre. Notera hals, undernäsa och ögonlock. Jag tycks vara duktig på att missa fläckar då jag smörjer in mig... Gick runt med solglasögon resten av semestern, dels för att undvika mer sol på mina svullna ögonlock, och dels för att dölja vad som annars kunnat framstå som smaklöst påsminkad röd ögonskugga...


På muren i Valetta, där dag 3 spenderades. Innehöll mycket vandrande, besök på små marknader och i små butiker, och såklart ett besök i St John's Cathedral, maffigt faktiskt!


På kvällen vin med kex!


På onsdagen spenderade vi några timmar åt att sola på takterassen, fina Emma <3


Solarstil á la Moa, alltid tycks jag ha en anledning att inte sola ansiktet... Denna gång berodde det på mina fortfarande vackra ögonlock. En Bacardi Breezer i solen blev det också, inga fel!


Nedanför strandpromenaden i Sliema.










Såhär såg det ut när jag kokade nyponsoppa på hotellrummet sista kvällen...


Allt har en förklaring mina vänner. Och låt mig tillägga att nyponsoppan smakade alldeles utmärkt och precis som den ska!


Strandpromenaden i Sliema, sista dagen.














Massa badpooler för att förenkla badandet vid klippstranden.



Så avslutningsvis en bild på bussarna vi alltid åkte med. Gamla allihopa, somliga från 30-talet fick vi höra, urläckra men inte lika trafiksäkra... ;)

PUSS! :*

Kommentarer
Postat av: Isav

åhh, härligt ni ser ut att haft det, roligt!! =D

2010-06-04 @ 23:31:03
URL: http://isav.blogg.se/
Postat av: Moa

Det hade vi verkligen! :D

2010-06-30 @ 00:02:26
URL: http://http://moacestmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0