Bette Davis Eyes

Idag har jag nätt och jämt kunnat låta bli att le, på hela dagen! Plötsligt finns där så mycket att le åt, finner det till och med i min egen olycka. Ohja, visst finns det saker att skratta åt även där minsann!

Inte nog med att jag på fredag tar studenten, vilket är helt sjukt galet i sig och en hög målstolpe i livet, jag gör det dessutom med bravur! Jag går nu ut gymnasiet, efter sammanlagt tolv åt i skolbänken, med allra högsta poäng, 22,5, MVG i alla ämnen och 2,5 (max) i meritpoäng. Jag tycker mig ha rätten att säga att jag är rätt så grym! Jag anser mig dessutom inte vara en pluggis; nog för att jag är ambitiös och mån om mina studier, men jag har alltid haft ett liv utanför skolan, min förmåga att lära mig snabbt är helt enkelt medfödd. Tycker ni jag skryter nu? Shoot, skryt får det väl vara i så fall då, det måste väl alla få göra någon gång, eller? Jag är helt enkelt stolt och nöjd!

Imorgon blir det ingen skola alls, bara balförberedelser hela dagen, ska bli så roligt att få göra sig vacker och gå på bal! Hur många gånger i livet kan det hända? Hur många fler gånger kommer man få gå omkring i en så fin klänning och känna sig som kvällens höjdpunkt? Personligen kommer jag bara på ett tillfälle, bröllopet såklart. Så hur många gånger det blir beror väl på hur många gånger man bestämmer sig för att gifta sig!

Eftermiddagen har potential att bli bra den också, jag ska laga lite mat hade jag tänkt, har jag tur ska pappa och jag iväg på roligheter som jag fortsätter att hålla hemliga ett tag till, och har jag ännu mer tur så hinner jag med en glass i Kristinehamns skärgård med mina bästa systrar Ågren ikväll också! Dessutom väntar jag ett samtal från en kvinna med vem jag ska diskutera en möjlig höst i Stockholm, vi får väl se vad som blir sagt! Blir allt som jag vill är det nog trots allt bättre om jag är kvar här hemma under hösten, men nog vore det roligt och spännande!

 

Efter den korta skoldagen, bestående av tömning av skåp, lite förberedelse inför avslutningsshowen och lunch, gick en stor del av klassen upp på torget för en glassamling, sommarmys! Jag gjorde en ny alldeles kanoners smakupplevelse inom glassvärlden, hallon&lakrits, gudomligt god, helt klart lagd på favorithyllan! Det känns nu att sommar och student stundar, allt hänger i luften och det påverkar en på ett alldeles underbart sätt! Studentsången klingar konstant i öronen =)

Nej, nu anser jag mig ha skrivit nog och ska nog gå och dansa lite framför spegeln en stund till musiken som spelas och gör mig glad! Pusshej!! :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0