Rest my Soul

Nu har jag varit ledig två hela dagar. Jag säger wow! Och en dag har jag ändå kvar att få vara ledig, ännu ett wow! Två nätter i rad nu har jag sovit tio timmar per natt. Det har nog inte hänt en enda gång sedan sommaren började tror jag, och jag minns heller inte när det skulle kunna ha hänt under våren. Jag gör just nu mitt allra bästa för att få så mycket vila som möjligt, för aldrig tidigare har jag behövt så mycket vila som nu, som efter den vår som varit, och ändå är vila något av det sista jag fått under sommaren. Jag tror mig kunna räkna mina helt lediga dagar fram till nu på en hand, och jag känner att jag ligger på bristningsgränsen för vad jag klarar av. Vilan jag får denna helg är alltså väldigt välkommen!
Jag har passat på att ta långa sovmorgnar, promenader, strosa runt hemma i underkläder och en stor skjorta, läsa, titta på film och äta gott. Hittills har jag sett A Knights Tale, Stekta Gröna Tomater, The Whole Nine Yards och Into the Wild, och jag satsar på att hinna med fler. Into the Wild var filmen jag såg idag (samtidigt som jag drack en supergod milkshake jag gjort mig på färska hallon direkt från busken på gården, mmm jag är bra på milkshake) och den var lika bra som vanligt. Jag tycker Verkligen om den filmen och rekommenderar den starkt för alla intresserade! Stekta Gröna Tomater såg jag häromkvällen, också en film jag är sådär väldigt förtjust i!


En Stor milkshake och Into the Wild, så blir Moa nöjd.



För bara en liten stund sedan satt jag och kikade igenom bilderna från min student, och blev alldeles lyrisk. Den där lyckliga känslan jag hade den dagen fanns i mig igen när jag såg alla bilder, gåshuden satte sig på armarna, sprittet i magen och tårarna hotade att fylla ögonen igen. Vilken fantastiskt underbar dag det var! Hittade i vilket fall en del roliga eller bara på annat sätt härliga bilder!




Jag fällde visst någon tår ;)




Som jag alltid påpekar, jag är minst i min familj!




Haha, det är väl aldrig fel tidpunkt för en glass eller?

Nu ska jag fortsätta vila, på ett eller annat sätt! Pusshej! :*

Kommentarer
Postat av: Isav

åååh, jag har också fått samma känsla när jag har kollat på mina bilder och skönt att veta att jag inte var den enda som grät ;D

2010-08-02 @ 23:21:07
URL: http://isav.blogg.se/
Postat av: Moa

Haha, jag grät konstant ^^

Men det var en fantastiskt underbar dag! :D

2010-08-08 @ 23:24:56
URL: http://moacestmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0