Greyish

Idag känner jag mig som vädret utanför - grådaskig. Jag hade samma känsla igår, känslan av att vara en alldeles för grå person. Den är inget rolig, och jag hoppas jag kan bli av med den snart. Den är väldigt påträngande och gör mig väldigt nedstämd.

Idag är jag ledig, och med tanke på vädret har det inneburit en hel dag inne. I sängen, med en bok. Mmm, vad jag älskar att läsa. Vad som händer senare under dagen återstår att se, hade tänkt ta mig iväg på lite spinning, det skulle sitta fint!
Jobbet återvänder imorgon, bubbelt upp, jag jobbar först i Karlskoga och försvinner därifrån sedan vidare direkt till jobbet i Degerfors. Tre dagar framöver består av jobb, sedan är jag faktiskt treledig, underbart! Idag fick jag även två små lönebesked hemskickade i brevlådan, trevligt, en från Karlskoga kommun och en från Degerfors kommun! Tyvärr kommer stora delar av de pengarna gå åt till att betala tillbaka höga skulder till mamma och pappa...
Något annat som har med pengar att göra är att jag igår hittade massa pengar i några olika kuvert uppe på mitt rum som jag glömt att jag hade! Det var pengar sedan studenten, och de kändes inte helt fel att hitta! Jag har aldrig förr lyckats hitta bortglömda pengar (även om jag alltid hoppats att jag skulle få göra det) just av den simpla anledningen att jag aldrig glömmer bort pengar jag har, jag lägger aldrig pengar på ett ställe där jag kan glömma bort att jag har dem. Dessa små lappar la jag i vilket fall tillbaka där jag hittade dem och hoppas lite på att snart få göra samma förvånande upptäckt en gång till ;)

Nu ska jag återgå till min läsning - sängen har jag aldrig ens lämnat! Ciao!


Will it ever come to an end?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0