Heaven on earht



Det här torpet i Ockelbo är mitt sommarparadis, min oas, och har också kommit att bli en tradition som är nödvändig för att en sommar ska bli en sommar, och även sommarens höjdpunkt - att få göra ett besök i torpet. Där mår jag gott! Årets besök var lika härligt som alltid, jag önskar att jag hade fått stanna hur länge som helst, och när söndagen kom och det blev dags för avfärd kände jag ångesten komma krypande.

När vi är i Ockelbo ingår vissa saker, de är självklara. Det är supergod frukost varje morgon, det är strandbesök vid Masungsdammen, det är godaste grillningen varje kväll, det är spelkvällar varje kväll, med årligen återkommande spel som Kille och Race, och varje år några nya, ointroducerade spel. Det är träff med släktingar vi bara träffar vid dessa tillfällen, det är någon tur till Gävle eller Sandviken, och det är avslappning, skratt och gemenskap! Nu, Inte Att Glömma, uteduschar i den hemmagjorda duschen! Det är underbart <3


Mumsi, Social hunger here I come!


Morgonmys innan uppstigning (för min del), Thea ville genomsöka min väska! Vi hittade läppglans som vi provade ;)


Thea in action on the beach! Ungen är fylld av liv <3


Grillning!


Min fullt normale bror ;)


Efter en förmiddag på stranden!


Efter besöket på DollarStore i Sandviken, fyll burken (dryga litern) med plockgodis och den kostar 30 kr oavsett hur proppfylld eller tung den är, jodå, det passar mig!


Världens mest underbara dusch, hemmagjord och placerad precis vid skogsbrynet!


End of story. Jag längtar redan som en tok efter nästa års besök.

Nu ska jag ut och och promenera bort lite av det man inte vill ha ihop med Min Goa Ellinor! <3 Sen blir det tacokväll hos oss, mys, bra! Hejs!

Tu me manques.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag har hört att du ska gå i bibelskola i ecuador är det sant? :) är lite nyfiken bara :D

2010-07-19 @ 19:14:58
Postat av: Moa

Hallå! Jo, det är vad jag vill! =) Vem är det som undrar om jag får fråga? (a)

2010-07-20 @ 21:35:13
URL: http://http://moacestmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0