Hönö och sommarlycka!

Nu kan ni vänta er ett låååångt inlägg, för jag har haft långledigt! Jag är nu hemma igen efter en kortsemester, tillbaka i livlösa Degerfors. Jag älskar mitt Degerfors väldigt mycket på väldigt många sätt, det ska alla veta, men nog finns det saker som saknas här också, och det blir så tydligt efter en helg som denna. Jag har spenderat tre, fast egentligen bara två, dagar på Hönökonferensen ute på Hönö i Göteborgs skärgård! Där har jag mått gott, jojo, mycket gott, jag kan bara önska att jag hade fått mer tid där, tillsammans med de underbara nära och kära.
Jag dissade alltså familjens boende och bodde istället hos kusin Mia och hennes man Patric, och deras dotter Thea, knappt 2½ år gammal. Med dem har jag det alltid så gott, så härligt och mår så bra. Hur skulle man kunna annat med så goa människor? Jag har utnyttjat helgen till att lära Thea att hon är min sockertopp, hon accepterade det utan protester och tyckte om att upprepa det, min lilla godis! Om morgnarna vaknade jag av hennes trippande små fötter då hon kom springande för att få krypa ner och gosa hos mig, låt mig säga att hon var välkommen.
Dagarna spenderades åt att leva på ön, sola, bada och bara vara i sommar. På kvällarna gick vi på möten, som jag också måste säga gör mig så gott. För mig känns det så bra att få sitta där på nattmötena, i det stora, kvävande tältet fullproppat med säkert tusentals ungdomar, som alla har samlats där av samma anledning. Alla dessa ungdomar, så spralliga, busiga, trevliga, vänliga, galna och vilda, så snygga och så fulla av liv, och alla så oerhört normala och vanliga, delar en och samma längtan och tro. För mig är alla de ungdomarna beviset på att jag varken är ensam eller konstig, en vetskap jag saknar i min vardag, och det är till dessa möten och ungdomar jag skulle vilja visa så många människor med alla sina fördomar, så de fick chansen att först se vad de talar om. För mig är i vilket fall dessa kvällar med sin atmosfär, som kommer sig just av människorna, ren själavård, och jag har en god Gud.
Jag kan även nämna att jag ätit för en hel vecka, jag med min sociala hunger, och nu skulle jag nog behöva fasta i ett antal dagar för att må bra och känna mig normal igen, och slippa den där obehagliga känslan av att rulla fram som en stor degboll. Dock är det där med att inte fortsätta äta som en tok inte min starka sida, och jag måste erkänna att jag redan saknar frukosten i frukosttältet.
Det tråkiga med helgen var att jag fick hela mitt närmsta års framtid rubbad, vilket innebär att jag måste ta mig en rejäl tänkare och fundera över hur jag nu vill göra. Dock tror jag att jag redan har en ganska klar bild av hur jag vill ha grunden, det är bara det andra som behöver funderas över... Men jag har fått sagt till mig att jag inte behöver oroa mig, så jag ska försöka låta bli med det och bara fundera =)
Jag är helt klart nöjd med min helg och hoppas på att kunna återvända till Hönö nästa sommar, och förhoppningsvis då delta en större del av veckan!


Mys på filtar utanför tältet under kvällsmötet!


<3


Mia och jag under en trång men som väl var kort biltur =)



När vi kom hem idag efter många timmar i bilen var det olidligt varmt och kvavt i luften, och när urladdningen väl kom med spöregn och åska passade jag på att njuta av det, ut på stora gräsmattan och bara springa runt, runt, runt! Det är väl ändå sommarlycka om något?! Ett måste att göra åtminstone en gång per sommar! Det var helt underbart härligt att bara låta regnet ösa ner över mig och jag skrattade högt för mig själv där jag sprang! Jag antar att man alltid har ett barn kvar någonstans inom sig, och tur är väl det! Jag blev i vilket fall dyblöt, det droppade om mig när jag kom in igen och jag virade ett stort badlakan omkring mig och satte mig sedan för att läsa, fantastiska syssla! Jag har fått för mig att jag ska läsa Harry Potter böckerna igen, köpte dem ju trots allt den där sommaren för tre år sedan, alla sju på engelska och så fint inbundna, då den sista var precis nysläppt, och sedan dess har jag inte läst dem mer än den sjunde. Nu hoppas jag bara att jag fortfarande ska vara lika barnsligt förtrollat förtjust i dem som jag var då!


Suddelisudd och plaskblöt! Jag kände mig som en riktig sommartös där jag sprang i min vita sommarskjorta!

Imorgon är det jobb som gäller igen, klänner mig rätt otaggad, men bara måndag, tisdag, onsdag och torsdag, sedan får jag åka bort igen, till Ockelbo och samma underbara människor!

Somriga jordgubbspussar till alla er söta där ute! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0