Onsdagkväll i Degerfors

Just nu sitter jag ute på framsidan med en filt virad omkring mig i kvällen, med kvällsmacka, brownie och ett stort glas coca cola framför mig (ovanligt för att vara jag faktiskt) och med musik spelandes ur datorn. Jag hade hoppats på att kunna sitta ute i kvällssolen på altanen på baksidan, men då jag tillsist fick tid att sätta mig hade solen redan gått ner bakom uthuset, så jag valde framsidans uteplats istället. Jag har jobbat 13.30-21.00 idag, och sedan jag kom hem från jobbet har jag fixat och donat en massa här hemma, packat, vattnat tusentals blommor och tagit en snabbdusch. Imorgon när jag slutar jobbet ska jag skynda mig hem för att göra mig iordning och åka iväg till Hönö, härligt! Jag hoppas och tror att det blir bra, jag längtar efter min sockertopp Thea och hennes föräldrar, ska bli gott att få träffa dem igen, och att få sova på deras soffa. Själva ledigheten är ju även den något klart värt att jubla över, känns fantastiskt, tre lediga dagar på rad, gratta mig!

När jag känner mig klar här ute i kvällen, då det blir fÖr kyligt, trots filten, planerar jag att krypa ner i min säng och titta på lite film, om jag lyckas hitta något som passar. Först se till att precis allt är iordning för imorn såklart. Så efter detta lär ni inte få höra av mig på ett antal dagar, inte förrän jag kommit hem på söndag. Jag hoppas ni får en bra helg med mycket solsken, både i väder och sinne, det är vad jag siktar mot. Ha det gott kära vänner, och en lätt puss till er speciella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0