Livin' like a grownup

Idag har jag gjort min sista dag som sommarvikarie på Grindstugan. Skönt på ett sätt såklart, men nog kommer jag sakna det också, de söta gamla människorna. Detta innebär i vilket fall att det för min del är slut på trånga stödstrupor, snusiga örngott, sönderplockade blöjor och delvis givna mediciner för den här sommaren. Vi får väl se om jag kommer ha orken att vicka något under helger till hösten, tveksamt...
Ingen tid finns dock över för att sörja det avslutade jobbet, för imorgon gör jag första dagen på höstens jobb på Lärcentrum Karlskoga, även om jag redan jobbat en del där. Nu börjar jag heltid som projektanställd och det känns spännande! Jag får väl försöka se till att uppdatera imorgon om hur det gick, för lite nerver har jag allt, även om det känns bra att jag redan känt mig för lite.

Ikväll har jag åkt motorcykel och det går framåt, även om kopplingen fortfarande krånglar. Har i vilket fall kämpat med att få ordentlig rutin på växlingarna där kopplingen tyvärr är inblandad (har både blåsor och uppskrapat skinn efter att ha kämpat med den) och jag måste säga att nedväxlingarna sitter riktigt bra nu och låter precis som de ska! ;)

Nu ska jag se till att det inte blir för sen sömn för mig, vill ju vara lite alert imorn! Och åååååh, så gärna jag vill ta den där sista minuten resan med Matilda och Emelie i början av september, den skulle sitta alldeles rätt... Men jaja, det är som det är, gonatt på allt folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0