The culinary me

Ojdå, glömde jag kanske nämna förut att jag smakat sushi för första gången i mitt liv idag? Det fanns att välja i buffén och Melissa visade mig precis hur jag skulle äta den. Dock sticker jag nog ut bland mängden vad gäller mitt tycke om rätten, den var för mig varken fantastisk eller vidrig. Får nog lov att smaka en annan gång också för att avgöra vad jag egentligen tycker! Annars har jag ju faktiskt redan utökat min kulinariska sida denna sommar, både oliver och ruccola är exempel på vad som lagts på min lista för gott!

Jag har haft en mysig kväll ihop med pappa på Suzukin denna måndagkväll, en rejäl åktur på två timar tog vi oss, och jag insåg att det faktiskt var min första ordentligt riktiga motorcykeltur. Innan vi köpte Suzukin hade jag bara åkt motorcykel två gånger i mitt liv, båda för längesedan och ingen av dem så som de egentligen ska vara. Trots det har jag ändå alltid vetat att en motorcykel ska jag ha, och nog inser jag nu att jag alltid haft rätt. Jag satt där bakom pappa och bara njöt, och sjöng för mig själv in i min susfyllda hjälm. Underbart!

Nu måste jag dock sova, för imorgon väntar jobb och sedan en fika med Sofie som jag saknar! Gonatt världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0