Singsingsing to the Ironbell!

Ikväll var det start för kören efter sommaruppehållet, härligt, jag har saknat att sjunga! Förvisso sjunger jag alltid, så en liten korrigering, jag har saknat att sjunga med kören. Att vi dessutom sjöng sånger från Järnklockan inför körversionen vi ska medverka i i september gjorde inte det hela sämre, här talar vi om nostalgikänslor som rusade genom mig! Gåshuden var på plats där den skulle så fort "Klockor" började ljuda, och jag insåg att alla toner och stavelser fortfarande fanns kvar intakta i mig, färdiga att bara plocka fram. Så många minnen som legat gömda bakom massa annat i mig strömmade plötsligt fram, och blundade jag kunde jag nästan tro att jag gick där i mörkret igen, i svarta kläder och med guldkappa, påväg upp mot scenen... Det ska helt klart bli roligt att få medverka igen, och ännu roligare att få träffa Monica och alla skådespelare!

Snart har jag planerat att lägga mig i sängen och slå på dvd:n med Järnklockan och mysa lite framför den innan jag somnar ikväll, och imorgon väntar en sovmorgon och sedan en arbetsdag med kvällskurs! Nattinatti =)


Bild tagen i logen under något av alla oändliga rep i höstas!
Vackert.?.
Moa <3 Peruk, Peruk <3 Moa



I would like to be someone's first.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0