Livet på vischan!

Heeeeeej alla människor!
Nu är jag tillbaka igen, på det vanliga stället, på magen bakofram i sängen, efter en härlig helg i Kolpelle. Det var alltså Emelie, Ellinor och jag som åkte dit, till Inger och Ingvar, där även Elias och Isak befann sig. Vi kände nog alla tre så fort vi kom dit effekten av landet - lugn. Vi blev plötsligt så rofyllda, och jag bara njöt mig igenom helgen. Inger påminner mig så mycket om mormor, hon är mysig att vara hos och hon har skämt bort oss alldeles för mycket. Men kanske behövde vi det? Jag har fått sova ordentligt två nätter i rad, vi har lagt oss vid elvatiden och varit helt slut och somnat som små barn, underbart!
Livet ute på vischan är dock mer fartfyllt än ni nog kan tro, speciellt med en energifylld elvaårig Isak med höga förväntningar på sina tre äldre tremänningar! Vi har sparkat boll, geo-cashat, badat flera gånger, spelat badminton, åkt traktor, spritat ärtot, letat och ätit glass i Sala, kört fyrhjuling, slappat, hoppat i hö, haft myskvällar, träffat Krusar och ätit massa gott konstant och massa mer! Helgens kommentar kläckte nog Isak då Emelie uttryckte sin förvåning över att vi strax skulle få fika trots att vi alldeles nyss ätit lunch med efterrätt - "Ja", säger Isak då, med ren förvåning och en underton av att Emelie är lite lustigt borta som frågar, "har du aldrig varit här förut eller?". Och nog har han rätt, gå hungrig behöver man verkligen inte när man är hos Inger, massa gott bjuds det på för jämnan!


Geo-cashing


Elias och Isak, vid ett av Isaks stilla tillfällen =)


Söt fisk


God mat


Spritning av ärtor!


Glaaaaaaaass!


Modigt nybadad!


Traktorrace! Nästan...


Härlig kväll


Gunga i största eken!


Redo för fyrhjuling!


Kusinbus?


Hopp i hö!


Söt Gunilla!


Avslutar med favoritbilden som jag älskar och tänker skryta med!

Tusen tack till alla inblandade för en underbar helg, och ett extra tack till Inger och Ingvar som tog emot oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0